Gaja

De GAJA-wijnmakerij, gelegen in Piemonte in het noordwesten van Italië, wordt algemeen beschouwd als een van de grootste wijnbedrijven ter wereld en produceert felbegeerde en verzamelbare labels. Van zijn klassieke Barbaresco en Barolo en zijn single-vineyard-botteling tot zijn baanbrekende Chardonnay, Sauvignon Blanc en Cabernet Sauvignon, GAJA is een pionier en bewaker van traditie, een erfenis die de standaard voor uitmuntendheid in de wereld van wijnmaken blijft hervormen vandaag
Land
Land
Toon meer opties
Regio
Zoek een regio
Regio
Druif
Zoek een druif
Druif
Flesinhoud
Flesinhoud
Toon meer opties
Wijnhuis
Zoek een wijnhuis
Wijnhuis
Duurzaam
Duurzaam
Alcoholpercentage
Alcoholpercentage
Toon meer opties
Jaargang
Jaargang
Toon meer opties
Smaak
Smaak
Toon meer opties
Speciaal
Speciaal
Toon meer opties

Toont alle 8 resultaten

Gaja wijnmakerij opgericht in 1859 in Barbaresco. In het hart van de Langhe, en altijd erkend als een van de iconische namen in de productie van Barbaresco. Sinds de oprichting door Giovanni, tot op heden met Angelo Gaja, heeft deze familie zich kunnen vestigen in de wereldwijde wijnscene dankzij een unieke filosofie: de zoektocht naar ultieme kwaliteit. Piemonte is een van de regio’s die het meest geschikt is voor de productie van geweldige wijnen. Maar de grond is duidelijk niet genoeg, je hebt ook de passie en expertise van visionairs nodig. En de naam Gaja hoort zeker dan ook in deze categorie. Angelo Gaja, grootvader, had in de jaren 60 de verdienste om de tradities te vernieuwen en nieuwe productietechnieken te importeren. Het verminderen van de productie per hectare, een betere controle van de fermentatietemperatuur,  een zorgvuldig gebruik van het eiken vat, alles voor een betere wijn.

Op deze manier zijn ze in staat geweest om met de tijd mee te gaan. Zonder in de traditie te vervallen en een wijnfossiel te worden. Een succesvol bedrijf , voor Gaja, gebouwd met intelligentie en inzicht, geërfd van de ontberingen en opofferingen van hun voorgangers. Ontwikkeld en geconsolideerd in de afgelopen decennia dankzij het formidabele leiderschap van Angelo. Het verleden als beleving, de toekomst als doel: zo heeft Gaja om zich heen het beeld opgebouwd van een sterk en onmisbaar merk, een symbool van de grootsheid van Barbaresco en Barolo alsook Toscane.